Doelen: communicatie, presentatie, lichaamsbewustzijn, samenwerking en creatief denkvermogen.
Elke groep gaat op zijn eigen niveau met het verboden woord aan de slag. Dit gebeurt d.m.v. gebaren, tekst, fysiek theater en/ of een voice-over door onze theaterdocent.
Binnen het thema ‘zomervakantie’ kunnen verboden woord zijn ‘opblaaskrokodil’, ‘vliegtuig’, ‘zonnebril’ of ‘snorkel’. Binnen het thema natuur; ‘vulkaanuitbarsting’, ‘vergrootglas’ of ‘lieveheersbeestje’. Met álle thema’s (Blink/ IPC/ etc.) kan gespeeld worden (maatwerk).
Na de workshops volgt de generale repetitie en daarna de voorstelling.
Tip! Nodig ouders uit voor de voorstelling en vergroot daarmee de ouderbetrokkenheid én het zelfvertrouwen van de leerling.
Je ontvangt een lesbrief met knutselwerkjes die tijdens de voorstelling gebruikt worden.
Dit dagproject kan ook over meerdere dagen verspreid worden en met meer of minder klassen uitgevoerd worden!
De school kan zelf bepalen of er ouders uitgenodigd worden om te komen kijken naar de voorstelling en is zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van knutselmaterialen en het installeren van een ’theater’.
De projectprijs omvat; de lesuren, voorbereiding van de docenten, het concept, lesbrieven, draaiboek en onze organisatie.