Doelen: de opbouw van een verhaal en hoe dat over te brengen | bewustwording van presentatie | zelfvertrouwen | communicatie.
Inhoud: vanuit verschillende invalshoeken maak je kennis met camera’s en met film. De dag bestaat uit vier rondes. Leerlingen kiezen uit een workshop vloggen, camera acteren, de magische illusie van film & persoonlijke presentatie. Er wordt een verhaal, een scène of een presentatie voorbereid, wat daarna gefilmd wordt. Hoe je dat doet, leer je in deze workshops!
320 leerlingenkunnen in 1 dag een filmworkshop volgen!
Vloggen: “Jij gaat aan de slag met het bedenken van een eigen verhaal voor jouw vlog. Deze vlog ga je ook daadwerkelijk opnemen met de tablets die wij meenemen en vervolgens ga je jouw vlog editen met iMovie!”
Camera acteren: “Kruip in de huid van een filmacteur! Sta jij liever achter de schermen dan kan dat ook!”
De magische illusie van film: “Wie naar een film kijkt, kijkt naar een illusie. Iedere seconde zie je 24 foto’s die net van elkaar verschillen en de illusie van bewegend beeld geven. Als alle elementen om hun plek vallen kan het je meenemen naar een geloofwaardige, maar volledig imaginaire nieuwe wereld. Maar welke elementen zijn dat? En hoe kunnen ze jou zo beïnvloeden dat je erin gaat geloven?”
Persoonlijke presentatie: “Bereid je voor op een spreekbeurt, intake of een sollicitatiegesprek! Leer hoe jij (jezelf) goed kunt presenteren.”
Tijd: de vier workshops vinden tegelijkertijd plaats en iedere workshop duurt 90 minuten. In een schooldag kunnen 4 rondes plaatsvinden.
Doelgroep: per workshop is er ruimte voor 20 leerlingen. Dat betekent dat er iedere ronde 80 leerlingen kunnen deelnemen. Je kunt er voor kiezen dat leerlingen 1 of 2 workshops volgen.